ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ ПРИ ЛОІППО
"Від творчого вчителя до творчого учня"
Розвиваємо творче мислення школярів на уроках біології
15.12.2021

Минулого тижня відбулося чергове засідання обласної творчої майстерні вчителів біології «Сучасний освітній простір: від творчого учителя до творчого учня» під керівництвом викладачки кафедри природничо-математичної освіти Марії Лазорко. Лейтмотивом зустрічі були слова Юло Вооглайда, філософа, освітнього експерта, засновника трьох інноваційних шкіл в Естонії: «Як прищепити спрагу до творчості? Хвалити мало – потрібно дивуватися, радіти, захоплюватися творчістю дитини. Будь-яка творчість формується у взаємодії з іншими, тому приєднуйтесь до спільної з дитиною творчості й разом створіть якийсь шедевр». Як зацікавити і мотивувати? Як знаходити рішення у нестандартних ситуаціях? Ці та інші питання обговорювали учасники творчої майстерні. Творчість учнів значною мірою залежить від майстерності педагога. Керівниця ТМ говорила про методичні прийоми, стратегії для формування творчих здібностей учнів, використання їх на уроках біології та в позаурочний час, про відповідність методів навчання та їхню ефективність. Сучасний учитель, формуючи творчу особистість, надихає, мотивує, генерує нові ідеї, створює осередок творчості та спілкування.На онлайн-засіданні біологи говорили про використання новітніх технологій та сучасних практик, про впровадження інноваційних стратегій.
Лариса Мурин, учителька біології Яворівського ЗЗСО І–ІІІ ступенів №2, зазначила, що на кожен урок слід підбирати такі види навчальної діяльності, які дають можливість школярам виявити ініціативу та самостійність, винахідливість, творчість. Саме це зацікавлює учнів і викликає позитивні емоції, сприяє діяльності й пошуку, формуванню творчого мислення. Вона підкреслила, що саме інноваційні технології (в основу яких покладено принцип «трьох китів»: самостійність, діяльність, результативність) дозволяють створювати навчально-пізнавальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно.
26.05.2021
26 травня 2021 року відбулося чергове засідання обласної творчої майстерні учителів біології «Сучасний освітній простір: від творчого вчителя до творчого учня». Тема засідання: «Впровадження інноваційних стратегій як засіб розвитку творчої особистості». Модерувала роботу викладачка кафедри природничо-математичної освіти Марія Лазорко
26.04.2021
Минулого тижня під керівництвом викладачки кафедри природничо-математичної освіти Марії Лазорко відбулося чергове засідання обласної авторської творчої майстерні вчителів біології «Сучасний освітній простір: від творчого учителя до творчого учня». На онлайн-засіданні говорили про впровадження інноваційних стратегій, спрямованих на розвиток творчої особистості, обговорювали модель творчої особистості учня, акцентували на тому, що учитель сучасної школи повинен не просто вчити, а й формувати духовну, інтелектуальну, творчу особистість, адаптовану до сучасних вимог, усебічно розвинену, яка успішно засвоює досвід попередників і здобуває свій власний досвід діяльності, творчості, спілкування. Інноваційний потенціал педагога розуміємо як сукупність соціокультурних і творчих характеристик особистості, бажання і можливість розвиватися, шукати власні нетрадиційні рішення проблем, продукувати нові ідеї, проектувати і моделювати їх у практичних формах та конкретній діяльності. Учасники творчої майстерні обговорювали план роботи над навчально-методичним посібником, який буде корисним для вчителів-біологів. Педагоги провели ревізію своїх творчих знахідок та напрацювань. Учасники майстерні пропонували, що можна інвестувати у банк педагогічних ідей та інновацій, визначались із темами, розділами завданнями. Завершили зустріч цікавими вправами: «Правило повітряної кулі», «Три речі, які потрібні кожного дня»
Немає коментарів:
Дописати коментар